NOVICA


Kaj trenutno najbolj deluje na Instagramu, Tik Toku in Facebooku

Zadnje raziskave o spletnih nakupih so pokazale, da več kot polovica kupcev pred samim nakupom najprej pregleda poslovno stran blagovne znamke na družbenih omrežjih. Družbena omrežja so pomemben kanal, ki podjetjem prinaša prepoznavnost, prodajo in bolj osebno komunikacijo. Drži pa tudi, da se njihovi algoritmi hitro spreminjajo, zato smo na preteklem Start:up Müsliju iskali odgovor na vprašanje, kaj trenutno najbolj deluje in kakšno prodajno moč imajo ta omrežja.


Kako so povezani spletna stran in družbena omrežja
Na vprašanje, ali sta spletna in poslovna stran na družbenih omrežjih komplementarni ali so trenutni trendi bolj naklonjeni eni ali drugi, je Manca Šalehar iz Wolt Slovenija odgovorila: »Kljub temu, da dobimo na družbenih omrežjih social proof, se največ odločitev za nakup odvije na sami aplikaciji.« Na Woltu redno izvajajo raziskave, s katerimi preverjajo tudi pomen, ki ga njihovi uporabniki pripisujejo enemu in drugemu ter v skladu s tem prilagajajo komunikacijo.

Na družbenih omrežjih delijo zanimive ponudbe in povzročajo »buzz« okrog tega. Kažejo svoj karakter in iščejo inovativne pristope za predstavitev svoje ponudbe. Na teh omrežjih nagovarjajo predvsem potencialne uporabnike, torej tiste, ki si njihove aplikacije še niso prenesli. Sama aplikacija je njihov najmočnejši marketinški kanal, družbena omrežja jim služijo kot podpora drugim prodajnim kanalom.

Še en izkušen strokovnjak za digitalni marketing in spletno prodajo se nam je pridružil na online dogodku. To je bil Črt Podlogar, ki trenutno deluje kot e-commerce marketing manager v Sensilabu. Na to temo je povedal: »Glede na to, koliko investiramo v testiranje, prilagajanje in vzdrževanje spletne trgovine, vodenje družbenih omrežij ter človeških virov, ni primerjave. Social proof nam je pomemben, a ljudi zanima več. Družbena omrežja uporabljamo predvsem za testiranje različnih kreativ, ki jih nato uporabimo v oglaševanju. Torej testiramo, katere kreative organsko dosežejo dober odziv in jih uporabimo naprej. Ni sicer nujno, da bo ista kreativa dobro delovala tudi v oglaševanju, a testiranje se vseeno izplača.«



Drgačne izkušnje ima Sandra Šuc, ki gradi svojo blagovno znamko Alpine Princess. S pomočjo družbenih omrežij generira okrog 30 % prodaje, kar izgleda tako, da kupci oddajo naročilo kar v njen inbox. Sandra vidi družbena omrežja predvsem kot kanal, ki pripelje potencialne kupce v njeno spletno trgovino in kljub temu, da je primarni namen njenih profilov na družbenih omrežjih gradnja skupnosti, so se izkazali tudi kot pomemben prodajni kanal.

Sandra razlog za dokaj visoko prodajo preko družbenih omrežij pripisuje gradnji osebnega branda, s čimer sta se strinjala tudi oba sogovornika in načela zanimivo vprašanje, ali lahko večje blagovne znamke sploh komunicirajo na tako osebnem nivoju. Črtov odgovor je bil kratek: »Ne.«

Izberi svoj kanal in drzno delaj na njem 105 %
Manca, ki pri gradnji blagovnih znamk vedno stavi na inovativnost, je povedala: »Nihče vam ne bo zameril, če bo katera od vsebin slaba, nezanimiva. Tega se ljudje itak ne bodo spomnili. Samo pomislite na pozornost uporabnikov, ki iz leta v leto pada. Pojdite ven s tem, kar vam pade na pamet. Ena vsebina bo slej ko prej šla ven viralno. Ne bodite prestrašeni in pojdite ven!«

Manca, ki v zadnjih mesecih aktivno raziskuje Tik Tok, je izpostavila, da platforma postaja vedno bolj masivna in kreiranje vsebin zanjo zahteva veliko dela. Prav to je razlog, zakaj se Sensilab zaenkrat še ni odločil za konkuriranje na njem. Zaupal nam je, da je produkcija vsebin pri njih kar velik izziv in na Tik Toku je težje nastopati, ker ne vemo točno, kaj deluje. Svetoval je: »Vsi imamo omejene vire sredstev. Dajmo se osredotočiti na omrežje, kjer so naši uporabniki in opazimo vpliv.«



Na Woltu trenutno 70 % svoje pozornosti na družbenih omrežjih posvetijo Tik Toku, 30 % pa Instagramu. To odločitev so sprejeli na podlagi nekaj mesečnega testiranja in izkazala se je kot prava.

Sandre prav tako kot Črta Tik Tok še ni nagovoril, a razlog za to tiči drugje: »Na Instagramu vodim dva profila, osebnega in Alpine Princess. Osebnega profila ne zanemarjam, ker se zavedam, da sem največji brand ambasador za svojo blagovno znamko. To mi pripelje veliko prometa na poslovno stran. Tako da vodenje teh dveh profilov in enega na Facebooku še nekako gre. Na Tik Toku pa nisem toliko domača. Vanj bi morala investirati kar nekaj časa, ki ga pa trenutno nimam. Zaenkrat sem še vedno sama za vse. Že to, da sem na Instagramu prisotna vsak dan, je veliko.«

Njeno vodenje Instagram profilov žanje res lepe rezultate in to ni naključje. Sandra je na dogodku opozorila na pogosto napačno prepričanje: »Kar veliko ljudi misli, da je na Instagramu mogoče doseči veliko bazo sledilcev izključno z vsebino. Danes ima vsak dober fotoaparat in marsikdo poseduje znanje, kako narediti lepo fotko. Instagram danes daje prednost pristnosti in dvosmerni komunikaciji. Obnašaj se kot oseba, ki se je tja prišla družit. Veliko komuniciraj, komentiraj story-je svojih sledilcev. Tak engagement bo dodatno izpostavil tvojo vsebino. Vsebina je pomembna, še bolj pa usmerjena komunikacija.«

Več zanimivosti iz pogovora najdeš v spodnjem posnetku. Med drugim smo se dotaknili nagradnih iger, kako povečati odzivnost ljudi s komentarji, delitvami, nadaljevali s pomembnimi metrikami, ki nam jih dajejo družbena omrežja in primeri dobrih praks.
 
 
Avtor: Start:up Maribor , 19. 10. 2020
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!