NOVICA


Kako je korona pomagala spletnim trgovcem polniti nakupovalne košarice

Veliko zanimanje za prisotnost na Start:up Müsliju je potrdilo, da smo načeli trenutno vročo temo. Pogledali smo v ozadje treh uspešnih spletnih trgovcev, ki so med korona krizo delali bolje kot kadarkoli doslej, se učili iz njihov lekcij in prisluhnili njihovim raznolikim načinom razmišljanja. Svojo korona izkušnjo so z nami delili Hajdi Korošec Jazbinšek iz spletne trgovine hajdi.si, Andreja Stopar iz Malince ter Aljoša Domijan iz enaa.com.



Največje spremembe poslovanja v času korona krize
Hajdi je na trgu s svojo spletno trgovino že dobrih 5 let in v letu 2019 ji je z ekipo uspelo pridelati milijon evrov prihodkov. Sama zase je povedala, da je bilo njeno 10 letno obdobje dela na banki odlična odskočna deska za posel, saj je videla veliko uspešnih in tragičnih podjetniških zgodb, iz katerih se je veliko naučila. Kot zanimivost je navedla, da so najpogostejši razlogi za propad podjetij ločitev, krediti in zaloge.

V njenem podjetju so že pred korono 80 % prometa ustvarili preko spletne trgovine in le 20 % s fizično. Svojo fizično trgovino so zaprli že pred ukrepi vlade in Hajdi je povedala, da je takoj prepoznala priložnost, ki jo je ponujala kriza. V tem času so promet povečali za 30 %, največji izziv so jim predstavljali kadrovski krči, kajti njihovi zaposleni so v glavnem mlade mamice.

Andreja iz Malince, ki je z Nastjo Kramer v podjetništvo skočila direktno iz študentskih klopi, je povedala, da se je pri njih prodaja dvignila za 25 %, prav tako vrednost povprečne košarice, prodajati pa so se začeli drugi produkti kot pred krizo. Kozmetika in prehranska dopolnila so se umaknila osnovnim živilom, kot sta moka in kakav. Temu primerno so prilagodili tudi marketinške aktivnosti. Še zanimivost, Malinca je v 2019 zabeležila 1,5 milijona prodaje, v 2020 je cilj doseči 3 milijone.



In kaj se je dogajalo za vrati spletne trgovine enaa.com? Aljoša, ki jo uspešno vodi že 20 let in pravi, da »imajo pač dober nos za to, kar gre«, je povedal, da so po razglasitvi pandemije v enem dnevu prodali več prenosnih računalnikov kot v lanskem decembru: »Prvi trije dnevi so minili popolnoma  v pripravi podjetij. Kupovali so spletne kamere, rutarje, printerje. Prvi dnevi so bili nori, kar se IT-ja tiče, potem, ko se je Slovenija pripravila na krizo, so ljudje začeli razmišljati o sebi. Na primer po nekaj dneh pride do mene sodelavka in reče, da smo danes prodali 200 barv za lase.«

V času krize so imeli 2-krat več prometa in 4-krat večje število naročil. Delali so v dveh izmenah. Aljoša je najel dostavne kombije, ki so prej dostavljali lokalom (ti so v času krize ostali brez dela), da so po Ljubljani dostavljali robo. Imeli so izredno stanje, ker so morali skozi isti prostor povečati količino robe. Najbolj ga je presenetilo, da smo Slovenci kar naenkrat znali plačevati s kartico. In zanimivo, zdaj, ko so ukrepi popustili ljudje spet najraje plačujejo po povzetju.




Tudi po koroni je ostala vrednost povprečne košarice višja
Prodajne številke so se torej v času korone precej povečale. Kaj pa se je zgodilo po sproščanju ukrepov? Pri Malinci se je stanje počasi normaliziralo, beležijo pa višjo povprečno vrednost košarice kot pred krizo, prav tako se je dvignil procent ljudi, ki plačujejo vnaprej.

Bolje kot pred krizo poslujejo tudi v spletni trgovini hajdi.si. Hajdi je kot razlog navedla dejstvo, da so v tem času pridobili precej novih kupcev, ki so zaradi kvalitete njihove storitve z njimi ostali tudi po krizi. Ob nastopu korone je vedela, da se bodo meje zaprle in nastal bo problem z zalogami. »Tudi Kitajci niso več proizvajali. Naredil se je začarani krog in treba se je bilo pripraviti,« je povedala.  Hajdi je pokupila veliko zalog. »Tisti, ki ima robo, prodaja, in če si trgovsko podjetje brez zalog, lahko hitro prideš v težave. Jaz sem vedno pripravljena na vse možne scenarije. Pa ne, da bi bila pesimist, prej realist. Zaradi tega, ker te potem nič ne preseneti. Računat, da se bo vse dobro izšlo nima smisla. Posebej v podjetništvu ne,« je zaključila.

Kaj bi spremenili, če bi lahko čas zavrteli nazaj?
Na vprašanje, kaj bi naredil drugače, če bi lahko šel še enkrat čez isto situacijo in izkoristil priložnost za 200 % rast, je Aljoša odgovoril: »Takoj bi kupil še več zalog in napolnil vse kafiče okrog enaa.com. Izkoristil bi še kaj. Po eni strani je ostalo veliko ljudi brez dela, mi pa smo imeli veliko dela. Mi smo že zaposlili ljudi v customer supportu iz lokalov, ker smo ugotovili da so to prijazni ljudje, tolerantni, znajo dobro komunicirati. Če si se situacija ponovila, bi štartal na 3-krat, 4-krat.«



Andreja je z Malinco v začetku aprila načrtovala selitev, zato je bil ta čas za njih še toliko bolj poln izzivov: »Mi smo se v tem času še selili in na tem mestu se res moram zahvaliti ekipi. Vsi okrog nas so bili v malo težji situaciji. Vsak je poznal nekoga, ki je izgubil službo in zdi se mi, da smo vsi bili tako veseli, da smo lahko delali tudi na 300 %. Nobenemu ni bilo težko delati nadure, delati čez vikende.« Fizično trgovino so že pred tem zaprli in jo spremenili v skladišče, da so svoje kapacitete čim bolj izkoristili. Andreja je povedala, da je cela ekipa v tem času bolj ali manj pakirala. Ob tem so izvajali le druge nujne stvari, da sta tekla prodaja in marketing.

»Na take situacije je težko biti pripravljen in če imaš 200 % rast je na mestu vprašanje, ali si sposoben kadrovsko to izpeljat. Ravno kadrovska podhranjenost je velik problem. Hkrati pa želiš ohraniti nivo kvalitete in dostaviti naročeno naslednji dan ali najkasneje v dveh dneh. Ker vemo, da je ta hitrost danes blazno pomembna,« je povedala Hajdi in dodala, da moraš včasih iti malo nazaj, da lahko greš potem naprej. 200 % rast z obstoječo ekipo bi namreč težko izpeljali na takem nivoju, na katerem želijo delovati.

Spletna trgovina ni mašina, ki kar nosi denar
V času korona krize naši gostje niso bistveno spreminjali marketinških aktivnosti. Andreja in Hajdi sta povedali, da so se v zadnjih mesecih lotili tudi offline oglaševanja z pojavom na televiziji, radiu, jumbo plakatih, drugače sta s svojimi blagovnimi znamkami prisotni praktično na vseh možnih platformah.

Pri enaa.com niso spremenili ničesar. Še vedno oglašujejo samo na Googlu in Facebooku. »Na Facebooku lahko delate že za 5 eurov na dan. Če iz teh 5 eurov ne dobite v parih dneh 20 eurov, potem nehajte. Kar sem se naučil, je, da moraš vsak dan vključevat oglaševanje v svoje aktivnosti in ljudi opominjat, da obstajaš. Najti moraš svoj oglaševalski kanal in vkalkulirati strošek oglaševanja v ceno produktov. Ves čas merite, koliko denarja pride nazaj. Ker vse, kar boste vrgli čez, vam garantiram, se vam ne bo nikoli povrnilo. Ne sanjajte, da boste preko oglaševanja dobili toliko in toliko potencialnih kupcev, ki se bodo potem vrnili in z naslednjimi nakupi prinesli denar nazaj. Ne, za naslednje nakupe se boste spet truditi naprej. Spletna trgovina ni mašina, ki kar nosi denar,« je dejal Aljoša.

Te zanima več vsebine iz dogodka? Klikni na spodnji audio posnetek in poslušaj celotno vsebino.


 
Avtor: Karmen Trs, 2. 07. 2020
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!