NOVICA


S preprostimi triki do boljšega poslovnega nastopa

Če bi vprašali podjetnike, kaj je tisto, kar neko podjetje ponese k uspehu, bi jih najbrž le malo odgovorilo, da je to komunikacija. Tako osnovna, a vendarle ključna sestavina zmage na podjetniškem parketu. Anita Mlakar, novinarka, svetovalka za odnose z javnostmi in javno nastopanje, je pred dnevi pri nas na Tovarni podjemov izvedla zanimivo 3-urno delavnico na temo uspešne poslovne komunikacije. Slišali smo nešteto uporabnih napotkov, kako na sogovornike narediti dober vtis, doseči, da nas ne le poslušajo, ampak tudi slišijo, kako obvladati tremo in nadgraditi svoj nastop tako v živo kot on-line.



Če ne verjameš vase, tudi drugi ne bodo verjeli vate
Dobra poslovna komunikacija je nekaj, česar se lahko vsi naučimo. Nekateri so res naravno že odlični govorci, a z vajo in zavedanjem lastnim komunikacijskih vzorcev lahko postanemo dobri govorci prav vsi.

Spodaj najdeš nekaj izmed številnih Anitinih nasvetov, kako uspešneje komunicirati.

»Drža izraža samozavest,« je povedala Anita. A vse se začne pri zaupanju vase in občutku vrednosti, ki nam dajeta samozavest. »Če ne verjamemo vase in svoje besede, nam ne bodo verjeli tudi drugi,« so bile njene besede. Če si v sključeni drži, avtomatsko izražaš pomanjkanje samozavestni in tako precej zmanjšaš možnosti, da ti bo nekdo zares prisluhnil ali pristopil do tebe.

Na sestanek, nastop se obleci in obuj tako, da ti bo udobno, a še vedno situaciji primerno.

Med nastopom nikoli ne imej na mizi telefona, kajti s tem daješ drugemu vedeti, da ti je nekaj drugega bolj pomembno in si se pripravljen takoj odzvati.

Zavedaj se svoje obrazne mimike: če gubaš čelo, je to signal za dvom v povedano, če stiskaš ustnice, to izraža, da boš prikrojil resnico, če se prijemaš za ušesa, pomeni, da nečesa ne želiš slišati.

In kam dati roke med nastopom? »Ne tišči jim nekam na silo, v komunikaciji vam mora biti udobno – tudi prekrižane roke so OK, če se ob tem dobro počutite,« je svetovala predavateljica.

Nasveti, kako tremo spremeniti v navdušenje
Ali veš, da je javno nastopanje je drugi največji strah ljudi? Anita je za udeležence pripravila zanimiv izziv: pod stole 4 udeležencev je nastavila kuverte z navodili, o čem bodo morali govoriti pred vsemi. No, v resnici jih je le testirala, koga je strah nastopanja. :)

Šalo na stran, Anita pravi, da je strah čustvo, ki ga lahko usmerimo. Tremo lahko spremimo v navdušenje ali vznemirjenje. Trema je pravzaprav vznemirjenje nad nečim zastrašujočim, navdušenje pa vznemirjenje je nad nečim dobrim.

In trema je dobrodošla stvar, če jo le znamo pravilno uporabiti.



Kako pa tremo spremeniti v navdušenje?

Anita pravi, da v trenutku, ko izvemo, da imamo čez 14 dni sestanek, predstavitev ali katero koli drugo situacijo,  v kateri bomo nastopali pred drugimi, običajno začutimo tremo. Že na tej točki je pomembno, da začnemo te občutke usmerjati v navdušenje in razmišljati pozitivno. V smislu, vse bo šlo OK, komaj že čakam na ta dan, res se ga veselim. »Vse je v glavi«, pravi Anita in pozitivna naravnanost je bistvena pri premagovanju treme.

Preden spregovorite pred ljudmi globoko dihajte, svetuje Anita. Dihajte s prepono, ne s pljuči. Tako telesu damo signal, da nismo v nevarnosti in ga nekako prelisičimo, da smo super. Dihalne vaje delamo tako dolgo, dokler se ne umirimo. Pa tudi sicer jih je super izvajati čim pogosteje glede na hiter tempo, v katerem živimo.

Fokus oči je naslednja strategija za zmanjševanje treme - naučimo se potovati po prostoru. Anita pravi, naj se ne fokusiramo na posameznega udeleženca ali na primer na točko, kjer lahko pademo. Mehko potuj po terenu, publiki, saj s tem ponovno daješ telesu informacijo, da si varen.
V nasprotnem primeru sprožiš plitko dihanje, ki oznanja alarm, da si v nevarnosti.

Nauči se govor na pamet je naslednja strategija. »Nič ni narobe, če imaš ob nastopu pripomočke, če tu in tam pogledaš v svoje zapiske. Moraš pa poznati svojo temo tako dobro, da jo lahko odpredavaš brez pomagal,« svetuje Anita.

Kako ostati samozavesten?
»Nikoli niste VI glavni, glavna je vaša publika,« je zaključila. Ti si tam zaradi njih, oni so prišli zaradi tebe in tega, kaj jim želiš povedati. Ob tem zavedanju se boš sprostil, ker boš zasledoval nek višji cilj. Zato je pomembno, da imaš namen, poslanstvo, ki ga moraš izpolniti.

Za konec še tole: znižaj pričakovanja. Pred nastopom si ne nastavi previsokih ciljev, na primer, da bo po predstavitvi do tebe prišla večina poslušalcev. Nastavi si nižji cilj, na primer, da bodo to storili 3 udeleženci.  

Pa smo pri koncu. Upam, da si iz zapisa dobil kakšen uporaben nasvet, kako še izboljšati svoj nastop. Če te zanimajo še druge podjetniške teme, te vabim, da skočiš na našo stran z dogodki in preveriš, kaj novega pripravljamo zate.

 
Avtor: Karmen Trs, 17. 06. 2020
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!