NOVICA


Hitra rast startup podjetij se ne meri v evrih, ampak v številu uporabnikov

Leto 2020 smo začeli ambiciozno z visokimi cilji in hitro rastočim podjetjem Fastcast. V goste smo povabili prijetnega in zgovornega Prekmurca, soustanovitelja in direktorja omenjenega podjetja Davida Halba, ki z ekipo razvija istoimensko platformo za povezovanje talentov s producenti, ustvarjalci vizualnih vsebin in oglaševalci. Število registriranih in aktivnih uporabnikov platforme strmo raste, zato Fastcast kljub trenutnim rdečim številkam, ki so za startup v prvih letih pač tipične, spada med hitro rastoča podjetja.
 

Poslovno idejo je spodbudila frustracija na delu

David je že v času študija zajadral v produkcijsko industrijo – večino časa je preživel kot producent komercialnih filmov in reklam. Pravi, da je zabavna industrija kot en velik tekoč trak, kjer vse poteka v točno določenem zaporedju in po sektorjih in eden največjih sektorjev je scouting, torej iskanje talentov.

Ta industrija je drugačna zato, ker se iščejo zaposlitve za krajši čas, samo iskanje pa zahteva veliko vloženega časa – približno tretjino celotnega procesa. Poleg tega je težko najti vedno nove obraze. Datoteke s podatki o talentih so se še do nedavnega pošiljale preko emailov, Dropboxa, razpredelnic, te podatke so za večje naročnike morale zbirati agencije iz več držav,… David je zaznal to veliko bolečino producentov in pod tušem dobil idejo, kako bi lahko zagotovil producentom neprestan pritok svežih ljudi ob enakih ali nižjih stroških.

Prizna, da na začetku svoje ideje ni jemal preveč resno, ampak je vseeno počasi začel iskati informacije o startup svetu. Prelomna točka pa je bila, ko se mu je v razvoju ideje pridružil prijatelj in programer Jošt Novljan.

»Najprej sva naredila crap produkt, potem sva fejkala, da imava userje, potem sva do enih zjutraj pretipkavala podatke iz obrazcev, ki so jih izpolnjevali mimoidoči na ulici,« je iskreno povedal David o začetkih razvoja ideje.
 

Največji AHA trenutek je spoznanje o USER INTERVJUJIH

»Mora te bit nehat strah postavljat vprašanja,« svetuje David. Prizna, da je sam nekoč imel ta strah. Na začetku se je ekipa Fastacasta premalo ukvarjala z intervjuji, predvsem pa so pri tem bili premalo direktni. Primer, ki ga je izpostavil: najbolje je osebo posaditi pred računalnik in jo vprašati, česa v procesu npr. iskanja talenta ne razume.

»Če so ljudje v osnovi naklonjeni tvoji rešitvi, so transparentni in so ti tudi pripravljeni pomagati in povedati, kaj/kako si želijo slišati,« je povedal. Potem pa je treba odpreti čim več vrat in oken, da te informacije pridejo do ustanovitelja. Ni pomembno, kako je koda sprogramirana, pomembno je, da imaš znanje o tržišču.

Misel je zaključil s spoznanjem, da so user intervjuji tako banalna zadeva, da jih kljub pogostemu opozarjanju na njih v startup svetu, startupi ne jemljejo dovolj resno. In kaj je prisililo Davida, da jih je začel jemati resno? Skorajšnji propad podjetja.

Še en nasvet: preden spremeniš eno majhno stvar, je bolje imeti prej vsaj 20 minutni intervju, kajti ta ti lahko reši razvoj v vrednosti 10.000 evrov. »Nekatere stvari so tako očitne, da na jih zaradi »vse pameti«, ki jo imaš v podjetju, nisi bil sposoben razmislit,« je zaključil.
 

Uspešnost startupa se ne meri po stanju na računu

»Še nekaj let bomo v izjemno rdečih številkah. Ne, da bi to izkoristil kot izgovor, ampak startupi delamo zelo veliko razvoja. Pri nas je trenutno polovica podjetja razvijalcev, v katere podjetje vlaga zato, da zgradi nekaj, kar bo v fazi market fita omogočalo širitev podjetja na toliko tržišč, da bomo s tem lahko delali mnogo večje prihodke,« so bile Davidove besede na vprašanje iz publike, ki se je navezovalo na njihovo trenutno finančno stanje.

V nadaljevanju je razložil, da startupi zbirajo investicije izključno zato, da lahko intenzivno vlagajo v razvoj. Ni se jim potrebno fokusirati na pozitivne številke, iz katerih potem financirajo razvoj. Če bi Fastcast v tem trenutku delal po tem principu, bi lahko imel zaposlenega le enega programerja (v vednost, trenutno ekipa šteje 15 članov, od tega jih je polovica programerjev).

Veliko bolj je pomembno, da si sposoben iz meseca v mesec podvojiti število uporabnikov, kot pa sam prihodek.


Te zanima več vsebine iz pogovora? Poslušaj spodnji posnetek.

 
Avtor: Karmen Trs, 24. 01. 2020
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!