NOVICA


Do uspešne spletne prodaje s celostno uporabniško izkušnjo in načrtnim komuniciranjem

Startup Müsli je bil tokrat prepleten z zanimivimi in uspešnimi spletnimi zgodbami, ki so jih z nami delili trije zanimivi gostje: Andraž Gavez, ustanovitelj podjetja Moja Čokolada d.o.o. in lastnik najbolj sladke spletne trgovine mojacokolada.si, Marin Medak, soustanovitelj podjetja in spletne trgovine Della Spina s ponudbo dioptrijskih očal, in Jakob Ferčec, direktor in soustanovitelj spletne trgovine Šopek.si.

Kakovosten produkt ni dovolj za uspeh na spletu

Andraž Gavez iz spletne trgovine mojacokolada.si s personaliziranimi čokoladnimi izdelki poudarja, da je potrebno vedno iskati dodano vrednost v procesu: "Vedno moraš biti malenkost drugačen, unikaten, predvsem pa kakšen korak pred ostalimi." Nadalje izpostavlja, da je za uspeh ključna celostna uporabniška izkušnja, ki se začne že z vizualnim prvim vtisom, zelo pomembni pa so tudi brand, dizajn in priporočila. Dodaja še, da pomeni boljša uporabniška izkušnja tudi krajši čas dostave, zaradi tega morajo imeti nekaj izdelkov na zalogi.


Tega se zavedajo tudi v spletni trgovini Šopek.si, zato zagotavljajo zelo hitro dostavo svežega cvetja, kar jim uspeva s poslovnim modelom popolnoma brez zalog. Poleg tega pa s skrbno dodelanim paketom poskrbijo za celovito pozitivno uporabniško izkušnjo. Jakob Ferčec še izpostavlja, da so v spletni trgovini najbolj pomembne fotografije, šele nato opis: "Pri nas je vse močno usmerjeno v fotografije. Pomembno je, da fotografija takoj pove, kaj človek naroča." In nadaljuje: "Midva ne pošiljava zgolj šopkov, ampak cel paket. Ko stranka dobi darilo, je zraven lepa embalaža, zapakiran šopek. In bolj kot si ljudje znajo to predstavljati, več je naročil."
 
Marin Medak iz spletne trgovine Della Spina izpostavlja, da so uspeli s skrajšanjem dobavne verige, lastnim laboratorijem za brušenje leč in direktnim stikom s kupci zagotoviti prijaznejšo uporabniško izkušnjo nakupa očal za nižjo ceno. Poleg spletne trgovine imajo tudi fizično trgovino in Marin ugotavlja: "Približno 3 % ljudi je pripravljenih kupiti očala na spletu. Trgovine niti slučajno niso mrtve. Vidimo, da si ljudje pogledajo na spletu našo ponudbo in ko pridejo v trgovino, že točno vejo, katere okvirje bi radi poskusili."

Aktivnosti in orodja prilagodite ciljni skupini

Konkurenca na spletu je velika, zato je še toliko bolj pomembno, da imamo dober načrt in pristop, kako pritegniti nove kupce, kako izstopati. Andraž izpostavlja, da si moramo najprej odgovoriti na vprašanje, kaj je naš cilj in kdo je naša ciljna skupina (persona) in na tej osnovi izbrati ustrezna orodja, prek katerih bomo komunicirali. Dodaja še, da je ključnega pomena testiranje in učenje iz napak. Pravi, da v njihovem primeru za pridobivanje novih kupcev zelo dobro delujejo akcije brez poštnine ali z omejenim trajanjem, najbolj pa delujejo brezplačni vzorci čokolade. Zelo dobro se obnese tudi taktika presenečenj, v okviru katere stranke presenetijo z ugodnostmi, ko to najmanj pričakujejo in tako ustvarjajo dodano vrednost pri strankah.
 
Marin ima odlične izkušnje z influencerji, tako z vidika povečanja obiska spletne trgovine kot tudi fizične trgovine, hkrati pa tudi z vidika »social proof-a«, saj ljudem dosti pomeni, če vidijo, da je nekdo že preizkusil njihova očala in da so očala kljub nižji ceni kakovostna.

Optimizacija za spletne iskalnike

Jakob poudarja, da je optimizacija za spletne iskalnike še kako pomembna. Pisanje bloga v obliki optimizacijskih člankov se jim zelo obrestuje in beležijo velik organski doseg v spletnih iskalnikih. Vsekakor pa moramo vedeti, kaj ljudje iščejo, katere ključne besede in to je potrebno tudi upoštevati pri pisanju vsebin.

Te zanima celotna vsebina pogovora? Poslušaj spodnji posnetek.

 
Avtor: Start:up Maribor , 6. 04. 2019
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!