NOVICA


Skriti potencial družbenih omrežij za startupe in blagovne znamke

Nina Leskovar je velika poznavalka družabnih omrežij, ki postajajo učinkovito marketinško orodje. V svoje delo vnaša veliko kreativnosti, veselja, s tem pa gradi trdne odnose in dobre zgodbe blagovnih znamk in podjetij. Z njo smo se pogovarjali o osnovnih zapovedih družbenih omrežij, kako jih pravilno uporabljati, kako z njimi osvojiti srca našega ciljnega občinstva, slišali pa smo tudi domače in tuje primere dobre prakse pri komuniciranju na družabnih omrežjih.
 
Facebook – »Kaj DA in kaj NE«
  • Najboljši čas za objavljanje je med 22.00 in 23.00 zvečer (te objave imajo do 88 % večji doseg), prav tako je ugoden čas objav v nedeljo (do 53 % večjega obsega). A ne pozabiti na časovne pasove, če delujete globalno.
  • Uporabljajte objave, ki se končajo z vprašanji (večja interakcija s ciljnim občinstvom).
  • Idealni besedilni posti imajo med 150 in 200 znakov – v tem znakovnem obsegu povejte bistvu.
  • Pripravljajte si uredniške načrte (pogostost objav, vsebine objav, hitri odgovori na postavljena vprašanja ciljne publike itd.).
  • Slikovne objave so bolj privlačne, dodajte tudi kakšen video, ki ga direktno naložite na FB.
  • Uporabljajte možnost »scheduled posts« - možnost, da si v naprej pripravite objavo kar na FB in potem določite, kdaj se naj prikaže na vaši strani.
  • Ne kradite slik, citatov, česarkoli, saj avtorstvo šteje tudi na spletu.
  • T.i. »slovnični naciji« so vam za petami, zato pred objavo skrbno preberite svoja besedila in pazite na slovnične napake.
  • Ne brišite komentarjev, razen, če so res žaljivi. Uporabnike  opozorite na to, da bodo izbrisani ter težave poskušajte rešiti 1:1.
Twitter – »Kaj DA in kaj NE«
  • Uporabljajte # (hashtag) za svoje ključne besede.
  • Video posnetki imajo največji domet.
  • Komunicirajte kot oseba, ne kot znamka.
  • Ne generirajte avtomatskih povezav (ne povezujte FB objav z Twitterjem).
  • V svojih objavah ne nergajte, sitnarite, ne kradite vsebin.
  • Ne Twittajte preveč – povejte bistvo, drugače vam bodo sledilci nehali slediti.
Youtube – »Kaj DA in kaj NE«
  • Uporabljajte posnetke, ki so dolgi največ 3 minute.
  • Na koncu posnetkov uporabite svoj »call to action« - pozovite uporabnike k dejavnostim/akcijam.
  • Predstavite interno dogajanje, kaj se dogaja za sceno, predstavite svoje znanje, produkt. Uporabite »tutiorial« - pokažite uporabnikom, kako se uporablja vaš produkt.
  • Ne uporabljajte preveč opomb.
  • V videu ne pametujte.
  • Ne objavljajte videa, ki je nizke kvalitete.

V večernih urah pa v Kibli "ABC RASTI V DIGITALNIH MEDIJIH"

V našo družbo smo v torek zvečer povabili Dejana Gajška, Simona Soviča (Edgar) in Nino Leskovar (Lidl Slovenija) na debato o strategiji nastopa na spletnih in družbenih omrežjih. Vsi so se strinjali, da je cilj digitalnih, socialnih medijev grajenje velike skupnosti. V tem je razlog, da si že na začetku najdeš zgodnje pripadnike, ki so ti pripravljeni slediti in lahko postanejo tudi tvoji ambasadorji.
 
KJE SI IN KAM GREŠ?
 
Pomembno vprašanje za člane startupov je, v kateri fazi razvoja se tvoj produkt nahaja. Poudarili so, da je razlika, ali imaš končni produkt in ga skušaš prodati ali imaš produkt v izdelavi, ki si ga želiš soustvariti s skupnostjo, ki te bo podpirala še naprej. Definirano moraš imeti, kaj tvoj produkt doprinaša, kakšne težave rešuje, kako olajšuje življenja in kakšne so njegove prednosti. Za grajenje skupnosti moraš imeti strateška izhodišča.
 
 
Na začetku svoje startup poti se moraš vprašati, ali je tvoj produkt globalen, namenjen celemu svetu ali bo prodajan lokalno, omejen zgolj na Slovenijo. Namreč, če ciljaš samo na Slovenijo, lahko izkoristiš prednost malega območja, kjer lahko svoje uporabnike direktno kontaktiraš, imaš z njimi ena-na-ena komunikacijo in z njimi individualno začneš graditi odnos. Drugače pa je, če ciljaš globalno – tukaj so naši gostje priporočali uporabo Facebook-a, platforme Reddit, Twitter in to tudi v primeru, ko še podjetje nima končnega produkta in zbira povratne informacije.
 
KATERI MEDIJ IZBRATI? 

Pri odločanju, kateri socialni medij uporabiš, moraš upoštevati, kakšen cilj ima določen medij, saj tako lažje gradiš odnose s svojimi podporniki. Vsebina je kralj, a ni vsaka vsebina za vsak medij. Skrbno izbereš vir in testiraš – testiraš odziv, ali je bilo nekaj uspešno ali ne. Tvoj cilj je, da se o tebi uporabniki pogovarjajo na tvoji platformi (delitve objav, komentiranje je vedno bolj cenjeno).
 
 
Pa še za na konec – vedno si samo en »print screen« proč od »katastrofe«, zato se moraš na socialnih omrežjih obnašati odgovorno, ne glede na to, ali si posameznik, start up ali korporacija. Odgovornost je vedno na tvoji strani. 
 
Avtor: Nataša Rus, 23.10.2015
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!