NOVICA


Teden digitalnega marketinga: 7 trikov, kako brez izkušenj zmagaš pri pripravi uspešne prodajne vsebine

 

Na Tovarni podjemov smo med 22. in 26. avgustom organizirali teden digitalnega marketinga, kjer smo skozi 6 praktičnih delavnic, ki jih je odvodil mednarodni strokovnjak za digitalni marketing Damir Butkovič, kreirali vsebine in se poglobili v tehnično plat izvedbe na različnih platformah.

Kako torej izgleda e-mail marketing v praksi? Kako se kot začetnik spopasti s Facebook in Google Ads Managerjem? Kakšni so triki za pisanje Facebook oglasov, ki res delujejo in kako se naučiti osnov Google oglaševanja v treh urah? Kaj je skrivnost Youtube oglaševanja in katera so ‘must-have’ orodja za social media managerje tega trenutka? Vse to ti - z Damirjevo pomočjo - razkrijemo v nadaljevanju skozi 7 praktičnih nasvetov, ki bodo tvoje veščine digitalnega marketinga pripeljali do uspeha!

1. Facebook še ni rekel zadnje besede  

Vsaj na področju oglaševanja ne! A kako napisati oglas, ki čisto zares deluje in bo tvojemu brandu prinesel tisti želeni rezultat?  Zgovoren podatek, ki dokazuje, da Facebook še kako ostaja top omrežje za oglaševalce, je 10 milijonov trenutno aktivnih oglasov. To pomeni tudi, da moraš s svojo vsebino enostavno izstopati.

Vedno upoštevaj, da je struktura oglasa tvoja desna roka:
  • HOOK ali tisto, s čimer nekoga ‘zahaklaš’, da tvoj oglas sploh prebere,
in
  • BODY, kjer imaš možnost izbrano vsebino podrobneje predstaviti.
Največja prednost Facebooka je količina informacij, ki jih lahko svojemu željenemu občinstvu preneseš. Če ob tem upoštevaš Damirjev nasvet: “Ne gnjavi ljudem, ki so se prišli na Facebook spočit!”, je recept za uspešen oglas že skoraj osvojen! 


2. To so oglasi, ki prodajajo, ne glede na kanal ali družbeno omrežje

Ljudje smo čustvena bitja, radi pa imamo tudi dokaze. Če želiš svoje uporabnike ali kupce prepričati v to, da ti zaupajo in pri tebi opravijo nakup, se morajo tvoji oglasi začeti s temu primernim ‘hookom’. Z njim moraš čisto preprosto povedano pritegniti njihovo pozornost, hkrati pa se morajo v njem prepoznati, vzbuditi jim mora določena čustva ali jih prepričati s statistiko, ki je neoporečna.
 
Če želiš, da je tvoja prodaja uspešnejša, morajo tvoji oglasi biti: 
  • takšni, ki vzbudijo občutek užitka,
  • takšni, ki rešujejo bolečino,
  • takšni, ki predstavijo študijo primera ali 'case study',
  • takšni, ki pripovedujejo zgodbo,
  • takšni, ki so podprti z dejstvi, analitiko in statistiko.

3. Za Google so ključne besede - no - ključne

Saj veš, dobri stari Google AdWords je Googlovo oglaševalsko orodje, katerega glavni namen je, da se tvoji oglasi na Googlu prikazujejo na čim višji poziciji. Še vedno obstajajo skeptiki, ki se sprašujejo, ali ‘ads-i’ res tako dobro funkcionirajo, a dejstvo, da nekateri od največjih oglaševalcev v svetovnem merilu za to orodje plačujejo tudi po več deset milijonov dolarjev letno govori samo zase.

Če te muči, kje sploh na Googlu začeti, je najboljše, da začneš z razumevanjem ključnih besed oz. tako imenovanih ‘keywords’ in iskalnih izrazov oz. ‘search terms’. Ključne besede so alfa in omega Google oglaševanja, s katerimi poskrbiš, da tvoji oglasi sploh nagovarjajo pravo ciljno skupino. Ob tem pa si ne pozabi predstavljati, katere iskalne izraze bo tvoj želeni uporabnik, ki se tvojih izbranih ključnih besed sploh ne zaveda, vpisal v znamenito Google okence. To ti bo namreč pomagalo definirati bolj specifične ključne besede.

Ne pozabi upoštevati še naslednjega:
  • uporabi specifične ključne besede, ki ciljajo na prav določene uporabnike,
  • postavi se v kožo svojih uporabnikov,
  • za raziskovanje uporabi profesionalna orodja za ključne besede,
  • naredi test različnih ključnih besed.
Hkrati pa se zavedaj, da mora biti tvoj Google oglas napisan:
  • v preprostem jeziku, ki je blizu ciljanemu uporabniku,
  • kot izpolnjena uporabnikova želja ali rešen problem
  • kot pohvala koristi tvojega produkta ali storitve
  • brez negativnega ali preveč tehnično obarvanega jezika.
Na Google namreč pridemo s točno določenim namenom in to brez slabe vesti izkoristi v svoj prid!

4. Zavzemi glavo svojih kupcev in ne kompliciraj 

"Preko email marketinga lahko s svojimi potencialnimi in obstoječimi strankami razviješ neki odnos. Če z ljudmi ne bomo gradili odnosov in jih preko mailov opozorjali na nas, bodo mislili, da nas ni. Pomembno je, da smo v glavah naših kupcev,”  je na temo pisanja e-mail vsebin svetoval Damir Butkovič.  

Razumeti je treba tudi razliko med tako imenovanimi ‘subscriberji’ oz. naročniki na e-novičke in kupci. ‘Subscriberji’ namreč od nas pogosto želijo zgolj več informacij, medtem ko so kupci tisti, ki kupujejo. Temu tako prilagajamo tudi strategijo našega email marketinga in to, kam usmerjamo več energije. Na delavnici smo se dotaknili tudi pogostosti pošiljanja e-mailov,  ki naj bi se pošiljali minimalno 1x na teden, saj se moramo vedno vprašati, ali nas ljudje sploh želijo slišati in če nas, kolikokrat je naš glas zaželjen. Če imamo dobro segmentirane baze, jih lahko pošiljamo tudi vsak dan. Obvezno pa si zapomni, da mail napiši v preprostem jeziku, kar pomeni tako kot govoriš v vsakdanjem življenju. Zadeva oz. 'headline' maila naj bo udaren in kratek, saj bo le na tak način pridobil pozornost strank.

 

5. Baze, liste in segmentacijo baz obvladaj s pomočjo ActiveCampaign

Ustvarjanje list znotraj celotne baze prejemnikov e-mailov je zelo pomembno, če želimo iz e-mail marketinga iztržiti čim več. Ne smemo pozabiti na listo vseh, ki so od nas že nekaj kupili, saj bodo najverjetneje v prihodnosti nakup ponovili še kdaj. Lahko si pripravimo tudi avtomatizirane maile in s tem poskrbimo, da ostanemo v glavah kupcev. V kolikor gre na primer za izdelek potrošnje (kot je prehransko dopolnilo, kozmetika, prehrana ipd.) lahko kupca opomnimo, da mu bo izdelek  v kratkem pošel. S tem ga usmerimo v ponoven nakup. Vse to je lahko avtomatiziramo. 

Zanemariti ne gre niti segmentiranja baz glede na posamezne značilnosti. To je poleg demografskih značilnosti (starost, spol, izobrazba ipd.) lahko tudi akcija, ki smo jo imeli z uporabnikom, na primer nakup določenega izdelka, zanimanja, ki smo jih ugotovili, ko si je ogledal kak naš video, snel priročnik ipd. Na tak način lažje pripravimo maile, pisane na kožo uporabnika, ki ga določena tema zanima, posledično je višji tudi 'open rate' in prodaja. Generalni maili pač več ne 'palijo'

Damir ti ob svetuje tudi uporabo orodja ActiveCampaign, ki je na področju baz in segmentacij lahko tvoja desna roka. Njegove prednosti so namreč:
  • kreiranje dinamične vsebine, ki se prilagaja glede na posameznega uporabnika,
  • omogoča, da podatke o svojih uporabnikih združiš na eno osrednje mesto in z njimi ostaneš v tesnem stiku ne glede na rast podjetja, 
  • omogoča spremljanje poti uporabnikov od prvega sporočila pa vse do nakupa,
  • omogoča testiranje različic sporočil in ustrezno optimiziranje le-teh,
  • vsebuje vse napredne možnosti avtomatizacije, ki si jih lahko zamisliš. 

Pa še en namig. Pri kreiranju ‘headline-ov’ si lahko pomagaš s spletno platformo optinmonster.com. Razkrije ti namreč 164 ‘subject line-ov’, oz. zadev, ki delujejo v praksi. 

6. Youtube je neizkoriščena priložnost, zato jo zagrabi zdaj! 

Zakaj je oglaševanje na You Tubu, več kot 2 milijardama aktivnih uporabnikov navkljub, tako neizkoriščena priložnost? Damir pravi, da zato, ker se ga vsi bojijo. Ker je šibka točka mnogih podjetij. A prav zaradi navedenih razlogov je lahko prav to tvoja velika priložnost!

Preden se lotiš ustvarjanja oglasov in kampanj za Youtube, torej dobro definiraj naslednje:
  • ‘Audience’ oz. občinstvo ali skupina ljudi, ki jo s svojim oglasom ciljaš,
  • Offer’ oz. ponudbo, ki se nanaša na to, kaj ponujaš ljudem,
in
  • ‘Message' oz. sporočilo, s katerim nekaj sporočaš ljudem.

In kaj od tega je najpomembnejše? Vsekakor dobro definirano občinstvo. In kako ga določiti? Vprašati se moraš, kdo je tvoja ciljna skupina in kaj gleda (katere videe, kanale, konkurenčne izdelke itd.). Ko imaš določeno občinstvo, se lahko lotiš kreiranja kampanj in video oglasov. Seveda moraš v vsak video ad, ki naj traja med 10-15 sekund, vstaviti še “hook,” ki ti pomaga ujeti stranko. Za osvežitev spomina si tiste najbolj učinkovite še enkrat oglej pod številko 4. 

“Pozabi samo na oglaševanje preko Facebooka ali Google, ampak izkoristi tudi Youtube,” še ti svetuje Damir. 

7. Orodja, ki olajšajo tvoje delo in povečajo tvojo produktivnost 

“Napiši, načrtuje, pozabi,” je moto, kateremu sledi tudi mojster za digitalni marketing Damir Butkovič. In katera so tista orodja, ki vsakemu social media managerju pomagajo prihraniti veliko časa in povečajo njegovo produktivnost? 


 
Izvoli 8 orodij, ki bodo olajšala tvoje delo:
  • WhatsApp Business, na katerem lahko narediš profil za svoje podjetje. Orodje ti omogoča avtomatsko pošiljanje sporočil.
  • Planoly ali platforma za planiranje postov na platformah, kot so Tik Tok, Pintarest, Facebook, Twitter in Instagram.
  • Later ali še eno orodje za načrtovanje objav na Instagramu, Facebooku, LinkedInu in Tik Toku. Je izredno lahko za uporabo, zato je primerno zate tudi, če si na začetku kariere.
  • Canva ti omogoča, da postaneš pravi profesionalec na področju oblikovanja. Kreiraš lahko različne velikosti slik, grafike in videje. Je enostavna in hitra za uporabo.
  • Creatopy je odlično orodje za kreiranje bannerjev, saj ti istočasno dela bannerje v različnih velikostih.
  • Convertcase ali orodje, ki omogoča igranje z besedilom. S pomočjo Convertcase z lahkoto spreminjaš velikosti in oblike pisav.
  • Slack ali kanal, ki bo izboljšal komunikacijo s tvojim timom.
  • Loom ali eden najbolj enostavnih programov za snemanje ekranov. Zastonj lahko posnameš tudi do 100 videjev.

Smo te naučili kaj novega? Zate že pridno pripravljamo nove vsebine in delavnice, zato nas spremljaj! 

P.S. Ne pozabi se spodaj vpisati na naše e-novičke ;) !

Avtor: Start:up Maribor , 1. 09. 2022
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!