NOVICA


Mali okrogli dirigent, ki skrbi za vaše urejene notne zapise

Na zasnežen zimski večer se je mariborska startup skupnost zbrala na tradicinalnih podjetniških pogovorih Start:up Müsli, tokrat pod naslovom ‘Launch zgodbe’. Ob zanimivem pogovoru je manjkal le še kamin in skodelica vroče čokolade, ko sta Klemen in Marko iz startupa Maestro Amadeus s publiko delila svojo zgodbo oblikovanja rešitve, ki glasbenikom rešuje težavo hranjenja in uporabe notnih zapisov. Prvi letošnji Müsli pogovor, 6. februarja 2018, v KID Kibla v Mariboru, smo začeli z zgodbo oblikovanja startupa od začetka - od prve zamisli, ki vodi do inovativne rešitve. 

Zgodbo o oblikovanju svojega startupa sta z Urbanom in publiko delila
ustanovitelja Maestro Amadeus, Klemen Sagadin in dr. Marko Samec. 

Za uvod je moderator večera, Urban Lapajne, s publiko delil zanimivo grafiko, ki prikazuje pot oblikovanja storitve ali produkta od prve vroče ideje, do milijonskega podjetja. Vsaka zgodba je seveda unikat, ki poteka po svoji krivulji vzponov in padcev. Ne glede na panogo pa ima vsak začetek svoje zakonitosti in pravila, vse bolj prisotna pa je tudi globalna konkurenca. Zato tudi tisti, ki se vidijo le kot lokalni igralci ne smejo zaspati na lovorikah, stalno morajo spremljati trg in se prilagajati. Tradicionalne industrije pretresajo ‘motilci’ kot so Uber, AirBnb, PayPal, Alibaba in drugi. Stara pravila ne veljajo več in novi akterji se morajo prilagoditi hitremu spreminjanju trga in ponudbe. 

Urejeno notno zapisje: od Amadeusa do Wagnerja

Klemen, soustanovitelj platforme Maestro Amadeus, je strasten glasbenik. Ker je tudi razvijalec programske opreme, z izkušnjami razvoja mobilnih in spletnih rešitev ter informacijskih sistemov, se je ob neprestanih težavah z urejanjem notnega zapisja odločil, da najde digitalno rešitev za zelo analogen problem. Aplikacije v ta namen sicer že obstajajo, vendar od uporabnika zahtevajo ure in ure zahtevne katalogizacije, skeniranja, vseeno pa sistemi ne omogočajo preglednega urejanja, ki bi uporabniku omogočil preprosto uporabo. Z upoštevanjem vseh lastnih ter izkušenj in opažanj drugih glasbenih kolegov, je oblikoval osnovno idejo Maestro Amadeus. Algoritmi in napredno strojno branje omogočajo, da s preprosim slikanjem lista z enim korakom zapis uvozimo v sistem, ob tem pa nam ni treba vpisovati avtorja in naslov skladbe, saj ga 'prebere' že sistem. 

Klemen in Marko sta nazorno pokazala s kakšnimi kupi papirja se srečujejo glasbeniki. 

Tanka meja med prekmalu in prepozno

Rešitev je oblikovana za tri vrste uporabnikov: samostojne glasbenike, ki si želijo glasbeno knjižnico urediti pregledno in sistematično; glasbene skupine, ki si lahko med seboj delijo različna dela in mape, ter glasbene šole, ki s tem lahko naredijo konec neprestanemu fotokopiranju, sestavljanj učbenikov in iskanju izgubljenih strani. Kako pa so prišli do ravno teh treh skupin? Za oblikovanje tipičnih uporabnikov je potrebno stopiti par korakov nazaj, ter na trgu - pri potencialnih uporabnikih - preveriti kaj so njihove težave ter kje so ‘zamočile’ že obstoječe aplikacije in storitve. Na podlagi tega so oblikovali končno formo minumum viable product (MVP). To je najmanj dodelana osnovna oblika rešitve, ki je sprejemljiva za nastop na trgu ter za testiranje pri prvih uporabnikih, t.i. early adopters. Visoko tehnološka podjetja so zloglasno ‘počasna’ kar se tiče zgodnjega nastopa na trgu, saj želijo na trg poslati najboljšo možno končno verzijo, ob tem pa pozabljajo, da bolj kot je verzija dodelana, manj je možnosti za spremembe, ki bi si jih želeli uporabniki. Ideja torej zares dozori šele ob komunikaciji z uporabniki, nabiranju ‘feedbacka’ in iskanju najboljših rešitev. 

Ekipo Maestro Amadeus sestavlja šest članov: (od leve zgoraj) Vid Visočnik,
Klemen Sagadin, dr. Marko Samec, Rok Venuti, Haidi Zakelšek in Mitja Rogl
 

Maestro Amadeus: debelušni mojster organizacije

Zgodbo startupa pooseblja mali okrogli dirigent z brčicami in dirigentsko paličico, ki uporabnike spremlja pri organizaciji njihove glasbene knjižnice. Visoko tehnološka rešitev je tako pospremljena s človeškim dotikom, komičnim elementom, ki zaokrožuje stroitev platforme Maestro Amadeus. Ime so sestavili iz naziva za glasbene mojstre in evropskega prvaka ‘pop’ klasične glasbe, Wolfganga Amadeusa Mozarta. V letošnjem letu bo ekipa, ki trenutno šteje že šest članov, platformo razvila do MVP oblike, ki jo bodo konec leta oziroma v začetku leta 2019 lansirali na globalni trg. Potreba po organizirani knjižnici notnih zapisov je univerzalen problem glasbenikov, ki potrebuje elegantno rešitev. 

Del zgodbe o uspehu je tudi neuspeh

Za zaključek pogovora je Urban publiki predstavil še seznam najbolj pogostih razlogov za neuspeh nadebudnih podjetniški idej. Trenutno je za ekipo Maestra Amadeus vstop na trg še nekje na horizontu, zavedajo pa se že nekaterih pasti, ki jih pričakujejo na poti. Na primer, da pred vstopom na trg dobro raziščejo in definirajo svojo pozicijo na trgu, podrobno razdelajo strošek pridobitve enega uporabnika ter pozorno razvijejo poslovni model, ki bo prenesel tudi ‘skaliranje’. 

Vsi glasbeniki z neobvladljivimi šopi papirnatih notnih zapisov pa pozor, s prijavo na njihov newsletter (ter sledenje na Facebook-u in Instagram-u) ste lahko med prvimi, ki bodo lahko preizkusili njihovo rešitev! 

Če ste dogodek zamudili, si ga lahko ogledate na spodnji povezavi: 
 


 
Avtor: Anja Kodra, 12.2.2018
 
 
Želiš biti obveščen o novih start-upih, dogodkih in ostalih odličnih stvareh?
Hitro, prijavi se na email listo!